lördag 20 december 2008

Uppe före tuppen


Idag är jag uppe i tidig morgon timme, I tordags gick min golvfön sönder, den bara lade av, där står jag med lilla King som är i full utställningspäls, plus tanken var att alla skulle få sig en bad före jul, nu hinns det inte med, kan inte stå och föna alla med en liten handfön, tar för mycket tid. Hade en Supajet, den var inte äldre än 4-5 år trodde den skulle hålla längre. Köpte en fön 1968 när vi var i London på Crufts, (Crufts låg på den tiden i London, vid Earl's court). Den höll i ca 36 år, där var det kvalite måste jag säga.
Är det någon som kan tipsa om en höjdar fön? Skulle egentligen behövt ny fön i samma ögonblick den andra gick sönder, men,men som vi vet fungerar det inte så, kommer inte kunna få en innan jul heller.

En olycka kommer inte ensam, yngsta dottern Maria, var och red och hennes häst blev skrämd av en annan häst, hon ramlade av och bröt armen, Stackars lilla gumman,tur i oturen att det var högerarm, hon är västerhänt.

här kommer en bild på lilla Mark som jag har lovat tidigare, inte världens bästa men man kan se vilken fin färg han har.

Nu har Elsa's valpar fått upp ögonen, så det blir lite roligare att ta bilder på småttingar.

Imorgon blir det att handla de sista julklapparna och julmaten, det är likadant varje år, lovar mig själv att vara ute i god tid med julklapparna, men vips så är det inte många dagar kvar.

4 kommentarer:

Monica Hansen sa...

Jag fönar inte någon hund, men köpte för ett tag sedan en rosa Babyliss från ellos på nätet med extra effekt och den är rena turbon, så den tipsar jag gärna om.

pudelflicka sa...

Åh vad jobbigt att din stora fön har gått sönder.
Hoppas du får en lugn adventshelg.
Kram Hedvig

Maria sa...

Hallå!

Det är den för tillfället enhandsanvändande Maria som hälsar på! Sicken osis med fönen! Hoppas att det löser sig!

Linda hälsar så gott, nu skall vi ta oss en bit mat och titta på Tomtar och troll - kommer du ihåg den, mamma?

puss och kram!

Djakartas sa...

Vilken fin färg på lilla Mark..
Hoppas du får tag på nån fön..
Kramar