onsdag 31 december 2008

GOTT NYTT ÅR!!


Hoppas Ni alla får en trevlig kväll och att alla nyårslöften går att infria under året som kommer.
Detta är ju tyvärr bland de värsta kvällarna för oss som har skotträdda hundar. Alla dessa smällare,bomber etc är inte roliga.
Ingen utav våra äldre hundar är skotträdda, men vi har några tonåringar här som vi får hålla lite extra koll på.
Stor eloge till vår matbutik ICA Maxi i Nacka som har slutat att sälja fyrverkerier på kunders begäran, vet att det flera butiker som gör detsamma stor eloge till alla.


Bilden som Ni ser , är tagen för 6 år sedan , det är vår lilla Philip som gifter sig med en estländsk liten fröken(Multichampion tik). Liten historia på årets sista dag,

jag fick en förfrågan om jag hade möjlighet att komma med Philip till Fínland,då uppfödaren inte kunde komma hit, tack vare visum, Vi åkte till Helsingfors, Philip och jag åkte via båt när vi anlände till Helsingfors kaj , så var det stor uppståndelse, det stod folk runt omkring någonting, när jag kom närmare så såg jag att det var ju den personen som skulle hämta mig, där stod hon med en liten pudelfröken i brölloputstyrsel!!
Vi gick genom halva Helsingfors till vårt hotell. Hon bar lilla fröken i bröllopsklänningen och lilla Philip trippade så fint brevid. Det var en hel del som stannade, tittade och frågade under vår väg.Vad är detta? Saken var att lilla Diana och Philip var på väg att gifta sig.

Vi anlände till hotellet och Svetlana packade upp allt hon hade med sig, hon hade sytt så fina kläder till Philip och hon hade också sytt Dianas brudklädsel.Helt otroligt, vilket hantverk. Svetlana är förtidpensionär, då hennes ena hand är inte bra och vad hon fick i förtidspension när vi träffades (2002) var ju nästan ingenting, hon hade sparat och sparat för att använda min lilla Philip och sytt allt detta själv.Hon hade även med sig mat och champagne för att skåla när Philip och Diana hade gjort sitt. Vi hade en trevlig kväll tillsammans.
utav allt detta blev det tre valpar som har är helt underbara, en bor i Polen de andra bor i Estland, var jag vet just nu.
Obs, detta var före, den tid som är nu, men kläder för vovvar.


Som sagt ha en trevlig nyårsafton
Vi ses och hörs nästa År
Jane

4 kommentarer:

Anonym sa...

Guuuud vad bedårande de är!
Rolig liten historia :)
Hoppas ni får en lugn nyårsafton, med så lite raketer som möjligt.
Gott slut och med hopp om ett alldeles Lysande 2009!! ;))
kram fr G-M

Anonym sa...

Vilken söt historia!
En lugn och trevlig nyårsafton önskar jag er.
Nu ska jag ta årets sista dusch och sedan börja förbereda middagen

kram
Leone

pudelflicka sa...

Jag kommer i håg detta.
Hoppas ni hade en fin nyårsafton och att 2009 vill bli ett fantastisk år.
Kram Hedvig

Anonym sa...

En fantastisk historia!!
Men den passar Philip, han är en fantastisk hund!

Nu är det ett Nytt År!!!
God fortsättning på det och Lycka till i ringarna med alla dina fantastiska hundar!
Kram Sanna