fredag 12 december 2008

Regn,Regn åter regn

Vilket gråväder, vaknar av att det smattrar på veranda taket och hundarna skäller för de tror att någon kommer. Vad roligt det är att ta ut hundarna när de är nybadade i ösregn. Det blir en snabbis ut och in, ingen är speciellt förtjust att vara ute.

Badade Harry, Master, Dallas och Rosa igår.De är valpar mellan 3 och 4 månader. Harry och Master är efter lilla Virginia liten svart toytik på 25 cm. Dallas och Rosa är efter Lona, hon är en brun dvärgtik på ca 30-31 cm.
Idag blir det en tur till veterinären för dem, för en koll att allt är som det ska.
Harry kommer att stanna kvar hos oss, Dallas kommer att flytta till Daniella i västra Sverige. Master och Rosa söker nya hem, de är båda svarta toyar som är fulla bus, igår när jag kom hem från att varit och handlat, så var de 4 busarna i köket jag hade tyvärr glömt att stänga badrumsdörren helt, vilken syn det var när jag steg in i köket, det var ett hav av toalettpapper, rivit i små bitar.
Ibland känns det att man lever. Har man inte jobb så skaffar man sig.

Ha en bra dag Allihopa!

2 kommentarer:

Djakartas sa...

Ja du Jane.. vad kan dom inte hitta på dom små liven.. Verkar inte finnas gränser..

Idag ska ja para aprikos/röd.. ska bli såå roligt att få små puppissar.. Håll tummarna för mig att det tar den här gången.

ikväll ska i varje fall ja se idol, spännande som tusan.
ha en bra dag.. nu ska vi ut i skogen.
kramar L8

Anonym sa...

Ja detta väder kan göra en TOKIG :S
Man undrar varför man inte har korthårig tax, kanske, eller nån annan släthårig ras...;)
Hundarna blir ju än busigare/bråkigare när de inte kan va ute ordentligt pgr av vädret...

Sen vill jag retas lite m Lottas...;)
Jossan o jag ska t globen o se finalen ikväll :D :P
Kram//G-M