lördag 14 mars 2009

aj,aj ont i ryggen och nacken/oh my neck and back


Inte lätt att sova ibland, har ofta 4-6 hundar i sängen. Då kan Ni förstå själva, de inte så villiga att maka på sig under natten och om man börjar röra på sig så,blir det glädjefnatt, matte nu är det dags att vakna, får gömma mig under täcket innan det stora pusskalaset bryter ut.Visst kan de få sova i köket, men jag tycker det är så mysigt att ha dem nära och det tror jag nog de också tycker.

Nu har jag döpt Lina's valpar de kommer att heta Pandorans Happy Brown och Black Sabbath, så Elin du får gissa vilket namn som din lillpojk skall ha, hihi.
Det var meningen att den lilla svarta pojken skulle gå till Norge, men de ville ha en liten toy och det kommer han inte bli, så han finns till salu, de blir 8 veckor nästa helg.
Idag blir det bad utav Ryan, Harry och Amaretto, i morgon skall jag möta min ryska vännina Alla i Norrtälje, hon ville så gärna träffa dessa pojkar.
Alla har med sig George till mig som jag skrivit tidigare om, han kommer han finnas här för avel under ca 6 månader. Vi väntar på svar från Optigen ang hans Prcd-test. Hoppas på ett A men om det blir ett B så är det inte hela världen, bara att använda en A tik.
George är en otroligt välkonstruerad hund och har mycket vackert huvud. Har ett Underbart temperament också. Har planer på att para honom med min ryska tik Katapoo längre fram.


Not easy to sleep sometimes, I have 4-6dogs in bed,you can understand it is not easy to turn around in bed, if I move, the dogs think it is time to go up, have to take the covering over me before they start with the big kissparty.Of course they can sleep in the kitchen but I want to have them close to me and I think they also want to be near.
Now Lina's puppies got there names it will be Pandorans Happy Brown and Black Sabbath and Elin who will have one of them, have to guess who will be here's, hihi.
The plan was that the black boy was going to Norway, but they wanted a small toy and he will not be that, so he is still for sale. They will 8 weeks next weekend.
Today I will bath, Ryan, Harry and Amaretto, tomorrow I will meet my friend Alla from Russia, she will bring brown George here to me, Georg will be for stud around 6 months here in Sweden, George is a love dog, very nice contruction and face. The temperament is extra plus.We are waiting for the Prcd test result on George, hoping that he will be an A, but it is no problem with a B, just have to use an A bitch. My plans is next time when Katapoo my Russian brown bitch come into seasoon I will mate her to George.


Ha en trevlig helg/have a nice weekend

3 kommentarer:

Anonym sa...

Hej Jane!
Stackars dig... Som har ont i ryggen... Jag och Latte håller tummarna/tassarna för att du genast ska bli bättre! Vad kul med att du döpt valparna... Hoppas man kan få se någon framtida valp från dig, i närheten där vi bor... Synd att vi inte har någon kontakt med Lattes bror och syster bara, men det är väl någon mening med det. Latte har i alla fall blivit klippt nu, så nu ser han ut som en riktig pudel, hihi:-)

Måste ju bara berömma dig för din fina engelska!

Kram,

//Carolina och Pandorans Hardcore Superstar "Latte"

Djakartas sa...

ja du måste var rädd om dig o sova skönt.. ja vet hur det brukar vara man ligger som en skruv i sängen, o vågar knappt röra sig för att då "VIPS" så är alla igång, o då är det bara att gilla läget o kliva upp..
Kramar fr oss

Anonym sa...

*hihi* Vilket mysigt namn han får! Passar han så bra *ler* Det var som sagt mitt första intryck av honom, "Happy". Glad jag blir. :)

Säger detsamma om hund i sängen, även om kroppen får lida pin, så är det mysigt med levande gosedjur breve sig =)

Må så gott!
Så hörs vi snart igen.