måndag 26 januari 2009

Vilken helg!

Vad det har jobbats denna helg, men fåren som vi har köpt, min underbara mamma och jag har kokat och delat köttet i småbitar och sedan frysit in så det är bara att ta ut och ge hundarna, väldigt bekvämt. Hundarna har legat i köket och tittat på golvet och hoppas vi skulle tappa någon bit och det gjorde vi också då och då, vips vad de där och biten borta.

I fredagsnatt så fick lilla Lina valpar, en svart hane och en brun hane, pappa är Ryan, det är hans första kull här i Sverige. Ryan har tidigare fått några kullar i Ryssland. Lina är en fodervärdstik som är här, för att få sin sista kull hos oss. En trevlig liten fröken som gärna vill ligga i min säng och titta ner på valparna, när de gnyr hoppar hon ner till dem...men skönast skulle det nog vara att ha dem i sängen tycker hon, men där blir det stopp. Har fått sätta upp kompostgaller runt min säng för hon inte skall ta med sig valparna upp där under dagtid. Jag har ju berättat tidigare att jag nyfödda valpar upp till 3 veckor i sovrummet för att hålla riktig koll på att allt fungerar som det ska, efter 3 veckor flyttar de ut i köket.
Skall försöka ta en bild på småttingarna idag.

Igår var det dags för valptitt, de vita små fick visa upp sig igen. Det var full rulle här med andra ord, man fick akta sig vad man satte ner sina fötter.

Trevlig dag allesammans/Jane

4 kommentarer:

Anonym sa...

Vilken trevlig blogg, ser fram emot att kika på valpbilderna!

Mvh Elin

Anonym sa...

Ryanvalpar - spännande!

Ha det gott

Leone och Tobias

pudelflicka sa...

Grattis till valparna.
kram hedvig

Anonym sa...

Åh.. Ryan VALP??? *mums* bilder! Önskar jag hade en liten valpkamera riggad där vid din säng så vi kunde spionera på underverken!
Bild på den vita? Oj vad roligt att ses i Gnesta!
Kramisar
Ella o Mello