lördag 17 januari 2009

Strul

Igår fick jag den stora äran att vara första kund hos en ny ögonveterinär, Fredrik Ståhlberg på Värmdö djurklinik,oh vad skönt det är att ha en ögonveterinär inte allt för långt borta.
Det blev lite struligt med Ben's chip, han kommmer ju från USA och veterinären hittade inte hans chip. Han har tidigare blivit Prcd-testad här i Sverige och då fanns chippet, men inte nu. Åkte ner till polisen för att se om de hade en bättre avläsare, men de hade stängt, jag som trodde polisen alltid hade öppet.
Ringde till kennelklubben och frågade hur vi skulle göra, det gick bra att chippa om, om veterinären intygar att han inte hittade chipppet. Trodde väl inte skulle vara något problem, men var tvungen att fråga, då Ben var Prcd-
testad förut med det USA chipnumret. Allting löstes till slut och nu han både ögonlyst och har även fått testiklarna kollade, han är ju inte utställd här i Sverige ännu. Men han har fått en par vita kullar så för att registrera valpar måste det finnas ett veterinärintyg på att de finns där.

Nu har det slagit om och blivit kallt igen, jag som hade hoppas på att det skulle bli varmare,är inte så förtjust i vintern. Det är likadant varje år, när alla dessa helger har varit, jul,nyår, trettondagen. Då vill jag att det skall bli vår och torrt i backen.
Inhandlar tulpaner och primula etc. Den sanne optimisten det är jag, vad jag längtar efter ljusare tider och sol.

Nu är det dags att bada vita valpar, får långväga valptitt besök idag.

Trevlig helg/Jane

1 kommentar:

Anonym sa...

Hej Jane o tack för senast :-)
Ja blev så vår inspirerad av dina "vårfönster" o fina tulpaner så när ja kom hem till min lilla Ö var ja tvungen o köpa hem lite "vår" ja oxå.
Nu sitter ja här o längtar efter sommar o sol precis som du men om vi tar i allt vi kan i vår längtan så kanske den kommer snart. Ha de Bitte