lördag 4 april 2009

Time flies

Nu var det helg igen, vad tog denna vecka vägen? Tiden flyger iväg. Idag kommer Anette Länghemmer och hämtar sin lilla vita pojke, hoppas han kommer att utveckla sig i den riktningen han har gjort hittills.
Vidare är det dags att jobba i trädgården, det skall klippas lite här och där, så inte tomten växer igen, sedan blir det krattning, det som göms i snö kommer ju upp i tö, tror nog att jag kan hitta några strumpor som sprungit bort under vintern. Mina små är experter och hämta sådana i tvättkorgen och ta med ut på tomten,sen när det snöar, ser man ju dom inte.

Gjorde ett fynd i går köpte 10 Mårbacka för 20kr styck, det hade blivit felleverans. Fast de var lite taninga skall se om jag lyckas med näring och kärlek och få de fina till sommaren.


Nä, nu är det dags att sätta fart, 2 små vitingar och 1 liten svart skall badas innan Anette kommer.
De har ju lovat en fin dag, skulle vara härligt att kunna ta ut de yngre valparna på verandan en stund.

Ha en härlig dag/Jane

2 kommentarer:

Carola sa...

Hej!
Blir "avunds" när du pratar om att kratta i trädgården. Här har det snöat igen + vi har massor med snö kvar. Lite orättvist tycker jag.
Älskar oxå mårbacka.
Ha en trevlig kväll/Carola

Leone sa...

JO visst är det härligt med fina resultat! Jag känner lukt!!! Det är en underbar känsla så här i vårtider. Buren som stått ute hela vintern är nu skurad och klar att sätta in i bilen igen. Baksidan krattas.. man vill liksom mysa till det runt sig när det blir vår