måndag 14 september 2009

Grattis!


I helgen var Anette Länghemmer med vita lilla Ragnar (vit toyhane)på pudelklubbens utställning i Gubbängen, han blev BIS-2 där, GRATTIS!

Sen fick jag samtal från Ryssland, min kära vän Alla har varit på utställning där och vår lilla Amaretto blev BIR, kul, längtar efter vår lilla brunis så mycket, troligtvis kommer han hem i december till Stora Stockholms utställningen.

På bild är vår lilla härliga Salsa, hon fått valpar 1 svart hane och 1 svart tik, hanen är till salu, stolt pappa är Pandorans Bahamas vår Hasse (svart toyhane 27cm hög) som står inför debut i utställningsringen i början nästa år, hade klippt honom i kontinental klippning, men ändrade mig så nu står han på tillväxt.

Nu till lite tråkigt, med några dagars mellanrum, har 2 hundar från min kennel blivit bitna utav större hundar och fått allvarliga skador. Varför kan inte folk hålla reda på sina hundar och varför släpper de dem lösa när de inte är säkra på dem???

Ha det gott/Jane

2 kommentarer:

pudelflicka sa...

Grattis till alla fina hundar. Vad fruktansvärt att två av dina hundar har blivit bitna. Själv är jag rädd när jag ser hur dålig pli folk har på sina stora hundar.
Nu ska vi ut på hundpromenad.
Kram Hedvig

Elin sa...

Nej usch va hemskt! En till hund ur din kennel. :(

Tänker på dess ägare och hunden, känns så hemskt att veta att någon just nu går igenom samma sak som vi gjorde.

Vi gjorde ialf vårt sista besök nu på djursjukhuset (hoppas jag).
Julius charmade allt och alla som vanligt med sitt svansviftande och pussar. Härligt att se en hund så glad trots denna tragedi.

Må så gott!