onsdag 12 augusti 2009

parning och lite allmänt

Nu har Harry, Pandorans Toastmaster haft sin första parning, liten söt toyfröken kom från Gävle, skall bli spännande och se vad det blir.
Här har vi det lagom väder idag, tycker jag iallafall runt 20, lättare att jobba då och skönare för hundarna.
De sista dagarna har bestått utav massor med pappersarbete, det måste ju också göras någon gång.
Sen håller jag på att lära mig att uppdatera min hemsida, dreamweaver och photoshop är inte lätt,(har införskaffat mig ett antal böcker) det taaaar ju så lång tid att sitta framför datorn, tid som jag inte har egentligen...men men det får väl bli nattarbete/skola här.

Meningen var att jag skulle åka till Norrköping och Nyköping i helgen med Harry, men nu får vi utländskt besök så det blir nog inte så, nu är ju Harry bara 1 år så han har tiden för sig. Jag får heja på de valpköpare som kommer med sina hundar dit istället.

I söndags kom vår kull som var född på Åland till oss, en fodervärdstik som inte gick igenom rabiestesten, har fått två valpar en hane och en tik där. Blir och är spännande att bekanta sig med dem, de ser jättefina ut.
Helt fantastikt är det när man kan ta in valpar under 3 mån utan rabiesvaccination numera, det gäller ju bara att ha specialtillstånd från Jordbruksverket.

Ha en trevlig kväll
Jane

Inga kommentarer: